Rapport från Uppsala

basilikaHär kommer den här veckans första delrapport.

Veckan började med måndag (som de flesta veckor). Jag spenderade många timmar på soffan. Jag hade inte ens skuldkänslor för att jag istortsett inte gjorde något alls. Började längta efter vinter och tröstade min syster.

Tisdagen var en otrolig dag. Första föreläsningen, och jag insåg att "gud vad skönt att börja plugga". Ambitionen låg (ligger) på topp. Efter föreläsningen satte jag mig i biblioteket pluggade lite. Efter lunchen fortsatte jag i ett grupprum med Alex, relativt koncentrerat och med Christer i lurarna fortsatte jag och hann läsa mer än halva kapitel 16 i vår älskade bok. Stolt cyklade jag hem med min tunga påse. Donerade lite organ (?), lagade mat och begav mig till Folkes för att köpa godis inför en myskväll. Väl där spottade jag snygg-Anders. Nummer 1, när blev han student. Jag trodde han jobbade på Saluhallen med CJ. Nummer 2, när köpte han en kort ridjacka. Den var iofs ganska snygg. Kom hem och röstade på Gathie i Idol. Sen kom han och vi tittade på DHW, sen utrösningen av Idol och till sist Hajen på Svt. Mys!

Idag, onsdag. Vaknade av Gigi kl 07:15. Ganska skönt att inte vara ensam när S besöker mina drömmar och gör dem till mardrömmar. Gick upp tidigt, hade en skön morgon med en lång varm dusch och god frukost. Åkte till skolan och hade en föreläsning (allt som jag gått igenom dagen innan). Åt lunch och satte mig i ett grupprum med Alex. Vid 16 fick jag huvudverk och klarade inte mer. Åkte hem och somnade. Vaknade väldigt förvirrad men förstod att jag skulle till Akkis. Satte mig på cykeln och insåg, "Var i helskotta ligger Akkis?". Ni vet ett av Sveriges största sjukhus. Efter att åkt ner för Carro-backen insåg jag vart det ligger. Dock kom jag direkt ihåg vart ingång 34 låg. Sprutan gjorde väldigt väldigt ont och nu kan jag knappt röra armen. Ska lägga mig i soffan och titta på Grey's. Mys!

Framtida planer, Stocken imorgon med förfest hos Alex. Fredag en föreläsning, köpa spegel, plugg och sen kommer familjen. Lördag, fixa med lägenheten, fika med familj och umgås med dem och på kvällen blir det ett besök hos Carl-Philip.


/Katarina, idag är det "lilla-synd-om-Katta-dagen"

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0