"The kiss of the snow, The crescent moon above us"

Solen skiner genom molnen. Eftersom de är ganska täckande kommer inte solens strålar helt igenom, men de kämpar. Vad är härligare än en kämpande sol som gnistrar i snön?
Idag är första dagen på väldigt många dagar som jag känner mig lycklig. Det känns skönt att för någon timme glömma allt. Nu när jag skriver om det, kommer ju tankarna tillbaka och det känns lite tyngre. Dock är det inget som kan dra ner denna dag.
Jag steg upp vid 9, käkade gröt och tog mig till gymmet. En omgång som var riktigt pepp och när jag stegade ut 1,5 h senare blundade jag mot solen och leendet som uppenbarade sig på mina läppar gick inte att stoppa. Jag cyklade hem genom stan med solen framkikandes bakom molnen. När jag gick längs gången över spåren och solen lyste in under taket var jag lycklig. Lycklig för att jag tagit tag i mig själv, lycklig för att det börjar bli ljusare snart, lycklig för att jag har bra vänner, lycklig för att jag är lyckligt lottad i många fall.

Ikväll blir det middags på St Michels vinkällare här i Lund tillsammans med Lisen. Ska bli kul att ses igen. En bra avslutning på denna peppdag!
Bilden är tagen på Gotland, inifrån bilen.



/Katarina, hungern har gjort sig påmind sedan 13:00, är nog dags att äta nu.

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0