"I'm in the house, I'm in the mother f@#king house, I step this side and turn it out, out, out, out"

För första gången på minst 1,5 år är jag sugen på att blogga igen. Jag hade glömt hur det var. Att vilja blogga. Jag tror definitiv att jag varit inne i en period då jag varit osäker på mig själv och min framtid. Det stabila rubbades i och med flytten från Uppsala. Ny utbildning (igen), ny stad och gamla vänner. Första terminen var saknaden efter Uppsala enorm. Hur skulle jag klara mig i den nya studentstaden, nationerna här var ju inte samma flådiga kristallkrone-festande. Dock har jag nu äntligen bestämt mig (efter två år på utbildningen) att jag vet inom vilket område jag vill lägga min kraft och energi när jag slutar att söka pengar från CSN.

Så, nu startar vi om! Jag bor i en ljuvlig (precis blivit) tvåa på Blekingska i Lund. Jag agerar Husförman och gör det ensam från och med första september. Jag har alltid vetat hur kul det varit inom nationerna, men det är ju ännu roligare. Denna vecka har jag (bland annat) strukturerat upp parkeringsuthyrningen, lekt parkeringsvakt, rensat ut allt skit från ALLA korridorer (6 sängar!), hjälp till att rensa ut källaren i nationshuset, gett ut intyg för hyresbidrag, åkt tre rundor till tippen, hämtat ut två låskolvar från låsfirman, varit hos Erikshjälpen och lämnat bla en säng, byggt två partytält av tre tälts delar, svarat på 19681624542992832987922 bostadsansökningar m.m



Qurator med "slänge-soffa", Källarmästare inburad och tältbygge med ett minst sagt ostabilt tält.



/Katarina, var trött igår. Veckan som kommer är minst sagt FULLpackad.

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0