"För din mamma, Borde lärt dig lite granna"

Ljuvlig, lång men snabb sommar har snart runnit förbi. Mer ledighet än vanligt har jag haft. En vecka på Gotland och fem underbara dagar i Cannes med finaste vänner. Kombinerat med lite pill i Lund, jobb i Skanör och givetvis mys med vänner, familj och M.
Nu stundar hösten, något som gör sig mer påmint då vädret berättar att jag inte får ha Falsterbotofflor, shorts och t-tröja, utan måste bylta på mig ylletröjan för att kunna förflytta mig utanför dörren.
Ett år kvar på utbildningen. Sen är kandidaten klar för mig, gastronomen. Frågorna om fortsättningen är många och svaren inga. Året innan "allt" är slut är dock planerat i punkter, listor och prickar (som vanligt när det gäller mig). Uppdrag har dykt upp under gången jag har planerat hösten. Uppdrag som bidrar till stjärnor på CVt och som jag givetvis ej kunnat tacka ner till. I höst läser jag kursen Livsmedelskunskap med inriktning kemi och mikrobiologi och springer på fem veckors praktik. Studierna ska kombineras med Husförmannaskapet på Blekingska nation i Lund, som jag först förra veckan insåg hur SJUKT mycket av min tid det kommer ta (möjligt naivt av mig att inse det så sent). Mina övriga "lediga" dagar kan jag lägga energi åt min post som utbildningsbevakare hos Kristianstads studentkår och dess styrelse och några timmar ska jag nog kunna hitta år min post som studeranderepresentant i Högskolestyrelsen på Kristianstads högskola. Ja, jag har verkligen tagit på mig saker. Dock endast uppgifter som jag ser otroligt mycket fram emot. Ska bli så roligt att få känna sig vuxen, hjälpa andra och få en GOD insyn i hur styrelsearbete fungerar. Är det såhär en stor ledare börjar?




/Katarina, lämnar imorgon sommaren bakom sig och flyttar tillbaka till Lund. Vardagsliv, roliga uppdrag och träning sätter igång!

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0