"Fill" me up.

Skalet börjar fyllas. Det gör det automatiskt när känslor med stora tunga droppar som faller från ögonen kommer. Farmor gick bort tidigt i söndags morse. Då är det svårt att vara ett tomt skal. Det är svårt att vara ett tomt skal utan känslor, då man sitter bredvid en människa som är en av dem som känt mig hela mitt liv och gjort mig till den jag är.
För att kunna känna glädje måste man kunna känna sorg. Så nu är allt på bättringsvägen. Farmor saknas i mitt hjärta. Det har hon gjort länge. Mycket att se framemot denna vecka och kommande och framöver och snart är det jul och det börjar hände en massa saker och.....
Mitt liv har satt igång igen. Mitt skal fylls på efterhand ochj ag har börjat leva!
Efter tre veckors dvala i tysta, mysiga, lugna Skanör med endast familjen och någon liten vän-touch som lunch med I och mys med H, ska jag nu ta tillbaka mitt liv i Lund. Jag ska fylla mitt skal med mina vänner, med vernissage, med öl och med mys. Även skolan ska få känna att den lever då praktiken är slut nästa vecka och mitt tjat på hur dumma de är på Kristianstads högskola, sätter igång igen!

Nu ska jag äta framdukad frukost som mamma fixat. Sen till Lund med cykel, ny hylla och gardiner. Inom nya Ikea i Malmö för att kika på världens grönaste. Skalet fylls på med intryck ju mer jag lever!



/Katarina, den förfärliga tomheten har börjat fyllas

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0