framtidens bakåtsträvan.

Skrivet den 17 mars.
Jag har äntligen hittat rätt program. Jag har insett att det faktiskt är detta jag vill läsa och ägna mig åt de närmsta åren. Dock funderar jag dagligen på om det är värt att gå programmet. Om jag inte skulle må bättre av att sitta i kassan på Ica. Om jag kanske skulle må bättre av att inte följa det jag vill med min framtid. Programmet vi går har så mycket problem och stress att jag inte vet om det är värt det längre. Min vardagssyn har förvandlats och är numera helt negativ. 

Ibland funderar jag på om ledningen på Gastronomiprogrammet i Kristianstad vill att vi ska avsky det vi gör. Att vi inte ska ha tid att satsa på ett VG. Att vi inte ska ha tid att engagera oss. Jag blir ofta förbannad på att jag inte har tid att plugga inför tentor och arbeten, nu när jag faktiskt läser något som jag tycker är så intressant att jag vill syssla med det resten av mitt liv. Att inte ha EN ENDA DAG inläsningstid inför en tenta utan ha föreläsningar 9 (eller i bland 8) - 16 varje dag innan en tenta är INTE schysst. Ibland verkar det som de vill att vi ska faila och gå om, så att de får mer pengar och kan behålla sina studenter.
Som det är nu, kan jag inte rekommendera något att läsa detta program!


/Katarina, väldigt bra inställning till Öppet hus på torsdag den 19 mars

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0