Kiwidruva

Okej, bilden är lite oklar, men ni ser väl att det är en kiwi. Vi var och besökte Balsgård idag, med skolan. Det är en gård, som tillhör SLU, utanför Kristianstad. Där förädlar och forskar de mestadels äpplen. Otroligt intressant att höra om deras forskning vad det gäller allergenfria äpplen och hur allergin hänger ihop med björkallergi.

Mini-kiwin var väldigt god och inte alls lika sträv som stor kiwi brukar vara. De växte på en krusbärsliknande buske. Synd att de inte finns att köpa ute i butik, för dessa var fantastiska. Ni som älskar vindruvor lika mycket som jag, dessa var så OTROLIGT mycket bättre.


/Katarina, ska nu göra lammburgare med rårakor, jammi

Kommentarer
Postat av: Debbie

Vilken spännande frukt liten kiwi! Jag som ääälskar vindruvor :D (äter alldeles för många när jag väl börjat)



Och ja, Dumpad ja! Den ligger faktiskt på datorn och väntar på att jag ska se klart den :P Verkar lovande! Älskar ju gänget bakom den, På smällen och Supersugen :D Kram!

2008-09-18 @ 22:05:41
URL: http://dendardebbie.blogg.se/
Postat av: bitte

ha en bra dag

2008-09-22 @ 13:25:56
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: stina

vilken söt kiwi

2008-09-25 @ 13:57:33
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: Gino Ferreira

Kiwidruva: Jag är ansvarig för frukt & Grönt på ICA Supermarket Söder (G:a Malmeborg)Södraförstadsgatan 83 jag har det i mitt sortiment.Så välkomme inn.

2009-02-03 @ 11:29:58

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0