Dagens ung(sjuk-)dom

Ibland saknar jag Uppsala och mitt liv där så att jag vill sätta mig ner på det smutsiga, beiga plastgolvet och böla och skrika rakt ut. Jag vill sitta där och ångra mitt beslut så att ångesten sipprar i ådrorna. Så att rädsla för att ha tagit ett förjävligt beslut gör mig svimfärdig.

Ibland hatar jag Kristianstad så mycket att jag ställer mig och slår i ytterdörren. Ibland hatar jag stället där jag bor, så mycket att jag sätter på högsta bas så att mina grannar ska ha mitt dunk i sina öron. Ibland hatar jag människorna som bor i huset, för att de slänger sopor i trapphuset. Ibland hatar jag hela Kristianstad-grejen så mycket att jag med tårar i ögonen (och längs kinderna) tar första tåget hem till mamma och pappa. NU, köpte jag ett månadskort för 990 kronor så att jag kan flytta tillbaka till mina föräldrar och pendla 4,5 h per dag.

Har jag aggressionsproblem? Nej, mina grannar har städ- och äckelproblem.

Flytta aldrig till Krebo, Löjtnanten 1. ALDRIG! Är det någonstans ett virus, bakterie sprids så är det här. Jag kan tänka mig att det går både fågelinfluensa, blåtunga och galna ko-sjukan i denna fastighet.


/Katarina, jag kommer visa bilder på hur j*vla äckligt detta stället är (när jag får min mobil-USB-sladd)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Känsloladdat inlägg - minst sagt, och jättebra skrivet.

Jag tycker bloggar blir som bäst när man får uttrycka det där jobbiga som lever på insidan som kan vara svårt att beskriva på något annat sätt än i textformat.



Hoppas du kommer underfund med vad du ska göra!

2008-10-12 @ 10:43:46
URL: http://ingrid87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0