Far och son, eller far och dotter menar jag...

Pappas dag. Världens bästa pappa är det många som beskrivit sina pappor med. Så kan jag inte beskriva min pappa för han är så mycket mer än det. Min pappa är som en ängel. Ibland en arg ängel, men alltid en förlåtande ängel. En ängel som ställer upp för oss. Min byggare Bob pappa som bygger, lagar, grejar och fixar. Byggfirma har aldrig varit ett alternativ. Allt ska göras själv. Kan man ska man! Samtidigt som man totalrenoverar huset ska man jobba heltid? Nej, det funkade givetvis inte. Istället blev det hemmapappa som sitter i soffan varje förmiddag och löser sudoko. Eller lagar volvon. Eller bygger vedboden. Eller renoverar matsalen. Eller kör "nerkabbat" trots snö.
Efter som året har gått har min relation till pappa förändrats iochmed att förutsättningarna försämrats men...



Pappa ställer alltid upp. Det är otroligt. Jag har kunnat ringa och fått fixat min cykel. Han ställde upp med ekonomin när jag var arbetslös. Han har kört upp till Uppsala flera gånger och hämtat mig eller renoverat något eller flyttat mig eller..... Jag kan fortsätta i evigheter. Pappa är faktiskt en hjälte för oss! Mamma också, men det kan jag ta i maj...



/Katarina, ska nu försöka nyktra till och sen plugga såser ända till 06:53 på onsdag

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0