Skitet jag berättar om.

Jag gör mycket skit. Jag skriver och berättar om det.
Denna dag har varit meningslös.
Steg upp med svintohals och en hammare mot skallen. Kändes som suturerna i skallen höll på att dela sig. Kändes som om allt vidgade sig där inne.
Pluggade en timme innan jag tänkt att åka till skolan, men isåg efter att skrivit ut sidorna, att Kristianstad var längre bort än min grymt höga, lyxiga och hårda säng. Hammaren började banka hårdare och jag skred mot sängen som en spöklik lucia.
5 timmar senare, 15:00, gick jag en kylig promenad, i mina Skanörs "trätollor" och tjockaste vinterjackan (ja, jag såg ut som en hulligan med supervapen på fötterna), på 2 minuter fram och tillbaka till den påskgula postlåda. På vägen hem såg jag nya glänsande Elle sticka upp ur brevlådan.
Nu sitter jag är här med svart maskara under ögonen, vita Gotländska lammtofflor på tussarna och en vilja att börja spruta ur mig idéerna till arbetet som ska vara inne 09:00 imorgon. Först blir det nog en te. En macka med grislever och saltgurka. En runda Hjärter. Lite Namethepet.


/Katarina, shine on you

Kommentarer
Postat av: Alex

Sluta spela hjärter-stjärter!! :)

2008-12-12 @ 22:30:52
Postat av: Ingrid

Fy, atomvapenkrig i huvudet med plugg som m å s t e göras är det värsta som finns. Jag antar att du fixade det, trots att ditt tillstånd du skriver om låter minst sagt motarbetande.

2008-12-15 @ 16:43:51
URL: http://ingrid87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0