Uppsalatips till en bättre hy

Uppsala växer och växer rent affär- och shoppingmässigt. Förra terminen öppnade Dragarbrunnsgallerian. Där finns affärer som Boss Orange, New House, Hollywood, Marc O'polo store och Sveriges första GANT butik med både inredning och kläder. Både Monki och Weekday öppnade i Forumgallerian under samma period och är numera två av mina absoluta favoritaffärer i Uppsala.

Just nu håller de på att renovera S:t Per gallerian. Förra vintern öppnade den snyggaste Twilfitbutiken jag någonsin varit i. Kläderna hänger en och en, alla på sidengalgar. De har otroligt bra sortiment vad det gäller underkläder, nattkläder, strumpor och Tromborgs makeupserie. Två andra butiker som nyligen öppnat i Uppsala, och som är anledningen till att jag skriver detta inlägg, är Lush och VILA. I den sistnämda butiken finns vardagskläder till bra priser. Det går även att finna ett och annat partylinne där.

3Hos Lush hittar du allt du behöver för att få skinade hy, doftande hår, ett underbart bad eller en skön massage. Dessutom görs alla deras produkter för hand och är naturliga. Bättre kan det inte bli. Därför passade jag på att köpa en ansiktmask som heter Crash Course.

Ansiktsmasken innehåller bland annat färsk avokado, naturell yoghurt, färkpresasd citronjuice, sandelträolja och lavendelolja. Avokadon gör huden otroligt mjuk och (jag tror det är bla) sandelträoljan rengjör huden på djupet, vilket var anledningen till att jag köpte masken. Jag testade den igår och mina kinder är underbart lena. Både doft, konsistens och resultatet var toppen. Det enda negativa är väl priset, 890 kr/kg. 50 gram räcker till ungefär tre gånger.





/Katarina, har blivit en människa som verkligen tar hand om sin hy

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0