En ekologisk miljö

eko 2Jag har blivit miljövänlig. Eller snarare, jag har blivit mer miljötänkande.

1.
Jag köper så mycket ekologisk mat jag kan och har råd med
2. Håller på att byta ut alla mina lampor mot energilampor
3. Har skrivit av mig från kundlistor med adresserad reklam som jag aldrig läser, tex från Conrad
4. Jag försöker alltid släcka efter mig på tex toaletten och i hallen
5. Har inte dator och tv på samtidigt
6. Jag sorterar skräp
7. Jag pantar mina burkar, TROTS att jag tycker det är otroligt pinsamt (varför?)
8. Tvättar endast EN gång i veckan
9. Använder mindre tvättmedel när jag tvättar
10. Åker endast taxi och buss när det är nödvänligt

Sen att jag ibland fuskar med tex pantning (vad jag skäms för att panta burkar), tvättning och taxi. Det är en annan sak. Jag är en god bit påväg.



/Katarina, sluta med taxi = pengar, köpa ekologisk mat = mindre pengar

Kommentarer
Postat av: Sandra

duktigt!!

2007-09-19 @ 20:01:23
URL: http://fashionbysandra.webblogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0