En dag av goda smaker

Eftersom familjen varit här i helgen har jag spenderat tid med dem istället för med datorn. Det har varit väldigt mysigt men det har gått så snabbt. De kom vid 22:00 på fredagen. Vi gick ut och käkade grekisk mat. Jag och syster somnade sent efter att ha snackat, plockat upp saker ur mina lådor och läst Glamour. På lördagengick vi upp vid 10:30.

Skrivet kl 00:42 i sängen den 30 september 2007

Vi började dagen med att käka frukost. Jag testade min nya smoothie-maskin. Självklart är den rosa! Sen körde vi ner på stan. Det tog oss cirka 30 minuter att hitta parkeringsplats efter som ALLA lediga platser var handikapp platser. Finns det ens handikappade med bil i Uppsala?! När vi väl ställt ifrån oss bilen, ringt och skällt på p-bolaget för att de ej tar norska Statoilkort, betalat 25 kr i timmen begav vi oss tillslut till Myrorna. I en antikbutik hittade jag fler av de kopparna jag "ärvde" av mormor och morfar.

Jag insåg hur stort Uppsala är. När man går genom hela stan och ens familj vill gå in i alla butiker blir det en annan. Pappa var lycklig för att han hittade en vinterjacka inne på JaneMars. Sen tvingade jag och syster honom att köpa en underbart snygg tröja från Samsøe & Samsøe. Efter att ha fikat på Hugo's begav vi oss till boländerna. Där besökte vi allt frå Rusta till Ikea. Bland annat en byrå hamnade i varukorgen. Jag och syster hade roligt men ridspö och annat på Rusta. På Ikea var det ganska tråkigt i kön att jag var tvungen att rada upp alla hundrumpe-krokar på rad.

jag på ieka storKl 18:45 kom syster och jag hem till lägenheten. Då blev det te och vila. Jag plockade upp lite till från lådorna. Sen var det att slänga på klänningen, klackarna och trenchen. Sen promenerade jag och syster ner till stan. Där mamma och pappa väntade på resturang Carl-Philip som ligger på drottninggatan. Pappa hade beställt in bubbel, och skämde bort oss systrar väldigt. Maten var underbar. Allt från tigerräkor till kaffedrink. Promnerade hem, förbi Stocken och syster fick en flashback från sin studenttid, då hon stått och hånglat i Kakel.





Imorgon ska vi upp ganska tidigt för att köra bort till hotellet och hämta mamma och pappa. Sen åker vi tillbaka till lägenheten, fixar lite och sen ska syster lämnas på stationen. Mamma och jag ska köra och fixa lite blommor. Nu måste jag sova. Trött och lite lullig från allt gott vin (jag ÄLSKAR Chabli).

Upt 2007-10-01 19:49
Här kommer lite bilder inne från Carl-Philips toalett. Otroligt dålig kvalité eftersom som mobilsblixt i stortsett inte existerar. Toaletten var ivarjefall otroligt fräsch och snygg.





/Katarina, trött efter en härlig dag med familjen

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0