Dokumentären om mitt liv

mininÅhh, vilken ljuvlig (läs: jävlig) höstdag (läs: isig vinterdag). Solen skiner (och sticker som fan i ögonen) och vinden susar (läs: blåser svinkallt) i öronen (läs: i mobilen så att jag ej hör vad pappa säger).
 
Denna dag har jag blivit erbjuden att vara med i en dokumentär. När jag fick reda på att den ska gå jultid i kanal 5 tackade jag givetvis "ja". Jag kommer att vara en av fem huvudpersoner i dokumentären. Förutom jag, är det tre teknologer och en lärarstuderande som de kommer att följa. Mest kommer det utspela sig i BMCs lässal, men även under seminarium och i mitt hem. Varje gång jag planerar att använda min miniräknare kommer de finnas där. Dokumentären kommer nämligen heta, "Hjälp, min miniräknare förstör mitt liv!". I slutet av dokumentärern kommer man få följa med mig till läkare och psykolog. De kommer att konstatera mina skador som miniräknandet har bidragit till. Sjukdomar som hjärnsvikt, aggression, epilepsi och hjärtklappningar är sådana. Dessa har gjort mig till en tragedi, ett spöke och värst av allt, en människa utan själ.


"Hjälp, min miniräknare förstör mitt liv!" kommer att sändas i jul på kanal 5.



/Katarina, kommer trampa på sin förbaskade miniräknare den 27 oktober. Den förstår inte vad jag tänker, den berättar inte hur jag ska göra och den slukar mina batterier.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hahaha, du skriver iaf jäkligt bra och roligt!

2007-10-10 @ 17:05:52
URL: http://ingrid87.blogspot.com
Postat av: Anna

HAHAHA! Detta låter för bra för att vara sant. Fan vad sjuuukt coolt! Tyckte ganska illa om min TI-83:a som jag hade innan, bytte upp mig lite till en TI-89 när jag började på teknisk utbildning för den behövdes då och den är sååå mkt mer logisk än 83:an Tips att skaffa den om 83:an bråkar med dig :)

2007-10-10 @ 18:11:00
URL: http://shopaholic.blogg.se
Postat av: Hanna

Låter som en otroligt bra domumentär. Haha precis i stil med kanal 5

2007-10-10 @ 21:28:39
URL: http://gustafsons.blogg.se
Postat av: anna

wow! vad kul och vad spännande! ska hålla utkik i juletid då!
massa kram

2007-10-10 @ 23:18:59
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Debbie

Hahahaha, va coolt :D du får säga till när det är, måste ju se! har inte femman, men får väldgästa någon som har ;)

2007-10-11 @ 16:24:18
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Ingrid igen

Wahaha, var är kommentatörernas humor? Eller får man skriva iq? :)

2007-10-11 @ 19:38:00

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0