"Det snurrar i min skalle"

Jag anser mig själv vara trevlig. Jag anser mig själv vara social. Jag anser mig själv även vara galen och sprallig.

Jag avskyr människor som är otrevliga utan anledning. Människor som man aldrig träffar som  bara snäser. "Bara för att". Sådant är tråkigt. Det gör att inställningen till denna människa blir negativ direkt.

Igår blev jag beskylld för att vara otrevlig. Otrevlig mot en av "hans" vänner. Eftersom jag inte var i mina sinnes fulla bruk, när detta ska ha skett, kan jag inte utesluta att jag uppträtt otrevligt. Minnena säger dock att jag inte varit otrevlig, men som sagt, kanske inte ska lita på dem till 100%.

Så nu ber jag om ursäkt. Om ursäkt för att jag varit otrevlig. För att jag varit otrevlig mot en människa jag inte känner. En människa som jag absolut inte har något ont mot och som inte har gjort mig ett dyft. Jag ber om ursäkt till honom, till gud och till mig själv. I fortsättningen måste jag skärpa mig. Otrevlighet är inte okej. Inte okej för oss människor som anser oss vara lite över alla andra. Det är de lägre ställda som är otrevliga. Inte vi! Vi bättre, snyggare och stoltare.

Förlåt!



/Katarina, ska nu ställa sig i duschen och tvätta av sig synden

Kommentarer
Postat av: Debbie

Sen är ju otrevlig rätt svårt att tyda. Jag menar, alla uppfattar vi en situation olika och en del kanske inte alls tycker att ett skämt är ett skämt så som den som sa det menade. Människors tolkningar är ett mysterium ;)

2007-10-14 @ 15:42:28
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0