glögg, tentor & djurförsök

bokenEftersom vi skrev tenta i lördags började vi igår en ny kurs. Denna gång är det Försöksdjurskunskap 2p. Vi ska alltså lära oss teoretiskt om försöksdjur och sedan hur man praktiskt hanterar sådana. Igår gav vi sprutor till plastråttor och lärde oss hur man sondmatade djuren (inte vilka plastråttor som helst, dessa kostar cirka 4000 kr styck). Imorgon ska vi träffa de riktiga djuren. Vi ska lära oss att hålla dem osv. Först nästa vecka blir det provtagning och obduktion av råttor och möss. Intressant och användbart. Nu ska jag sätta mig och titta igenom boken som jag fått låna kvällen ut av Eric.


Förresten, jag klarade tentan. Nu har jag klarat två tentor på rad! Självförtroendet kommer sakta men säkert tillbaka.



/Katarina, ska nu dricka glögg för att fira en del saker, alla vet ni inte än

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0