And everyone's looking round, thinking I'm going crazy



Detta är inte riktigt min musiksmak. Trots det gillar jag verkligen denna låten. Eller snarare, jag älskar den. Texten är väl inget att hurra för, men musiken är skön. Låten tillägnar jag mig själv!

Imorgon ska jag söva en råtta. Ta lite prover och ge injektioner. Sen ska vi obducera!
Igår var vi och träffade råttorna för första gången. Det känns faktiskt inte konstigt att jag imorgon ska "döda" ett djur. Det känns naturligt. Jag gör det för oss. För mänskligheten. Alla känner vi eller har vi säkert känt någon med en svår sjukdom. Utan djurförsök skulle min farmor dött när jag var ungefär 10 år gammal. Utan djurförsök hade mina vänner med dibetes aldrig levt idag. Utan djurförsök hade jag inte haft så lite allergibesvär som jag faktiskt har. Rättare sagt, jag är för djurförsök och kommer imorgon utföra mitt första sådant. Spännande!

Ps. får se hur det blir med Stock ikväll. Vill inte stå och vara bakfull när jag ska utföra ett djurförsök. Samtidigt är det näst sista Stocken för terminen (vill, vill, vill!). Iofs får jag se min älskade Stock på lördag!


/Katarina, är realistisk

Kommentarer
Postat av: Johanna

Älskar den låten. Så bra!
Fin blogg förresten!

2007-12-12 @ 22:50:01
URL: http://blikvar.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0