Otroheten fortsätter trots tillsägning

Vår situation just nu:
Jag läser nu andra terminen på Gastronomiprogrammet. Vi har stora problem vad det gäller utbetalningarna från CSN. De meddelar att de "fortfarande väntar på studieresultat" från högskolan. Problemet ligger hos Kristianstad högskola, eftersom våra poäng från ht-08 inte registrerats på studera.nu. Vi har länge haft detta problem. Mina senaste poäng registrerades 081028, vilket betyder att endast 7,5 hp är registrerat. Klassen har genom många olika personer haft mailkonversationer med den programansvarige (J.O). Den 9/1 fick vi svaret, att vi i kommande vecka (v. 3) skulle ha våra poäng registrerade. Nu är det vecka 4 och inget har fortfarande hänt. Jag mailade J igår (och jag vet att det är fler som gjort det), men fick endast automatiskt svar tillbaka.  
Nu vet jag inte längre var jag ska vända mig för att få våra betyg registrerade. Situationen har blivit ohållbar. Eftersom detta innebär att vi inte får några pengar och står utan försörjningsförmåga!  Vem ska jag vända mig till för att få våra poäng registrerade?

Hade jag vetat om dessa problem hade jag aldrig börjat studera gastronomi i Kristianstad. Hade jag vetat att kvalitén var SÅ låg hade det inte ens farit genom mina tankar!
Tack vare träningen håller jag mitt psyke stabilt. Jag kan avreagera på gymmet. Jag kan frusta och fnysa utan att någon kikar i ögonvrån. Tack vare balkongen går jag inte inne med allt. Jag ställer mig och skriker ut min frustration över att första terminen på Gastronomin i Kristianstad har varit fylld med NOLL kompetens!


/Katarina, sök inte till gastronomiprogrammet på Kristianstad högskola!

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0