En avslutning

Sista dagen i Hallen igår. Skönt. Så otroligt skönt. Fick en gula änkan som avsked. Han hade till och med våtdräkt på sig. En gul sådan.

I mina nya hallonröda (i dagsljus) byxor begav jag, D, M och Ms dotter N, oss till Östermalmstorg för att dricka avskedsrosé. En flaska  blev till två. Två flaskor blev till två glas champagne. D begav sig. "Mar" slöt upp med oss. Vidare till Café Milano vid Kungsträdgården för en otrolig pasta med scampi och ytterligare en flaska rosé. Taxade mig fram genom stan för att hämta nycklar i Vasastan. Taxade mig vidare till syster på Kungsklippan. Svirade om till nya Topshop-fyndet och försökte spruta bort fiskdoften med hjälp av parfym. Taxade mig tillbaka till Vasastan för 30 minuters förfest och möhippa. Taxade oss vidare till Norrmalmstorg. Där blev det Village med 15 glada, fulla och snygga tjejer som spenderat helgen åt möhippa.

Tjocka människor, förorts-människor, piercade människor och fula människor var de största ingredienserna. Village har ett otroligt överskattat rykte. Konstigt och väldigt (för) mycket folk.

Sen, vandra hem till en S längs Strandvägen för att spendera natten med en VD på Östermalm. Fancy-pancy-smancy ska det va'!



/Katarina, hade en otroligt roligt avslut på Stockholmsvistelsen som varade i 3 månader

Kommentarer
Postat av: ME

Det är bara förortsmänniskor som pratar om Östermalm på det sättet..

2008-05-29 @ 23:16:12
Postat av: Katarina

Pratar om Östermalm hur? Du får nog vidareutveckla lite!

2008-05-31 @ 11:20:35
URL: http://shoeholic.blogg.se/
Postat av: ME

Ja, på det där idealiserande stereotypa sättet. Med Förort menade jag människor som aldrig haft någon egentligen koppling till området utan tycker det är "coolt". Träffar du någon som bott där hela livet kommer dom inte direkt lyfte på ögonlocken för du bor på floragatan.



Dvs, de är förorten som pratar som om Östermalm vore "flott".

2008-06-01 @ 04:06:13
Postat av: Katarina

Ja, förorten är jag ju inte direkt ifrån, men jag förstår vilken princip du är ute efter. Jag tycker inte heller att det är häftigt att bo på Floragatan, som jag faktiskt tycker är en vacker och väldigt perfekt belägen gata med någon minut till Humlan eller Lill Jan skogen.

Jag kommer inte från Stockholm alls (Skanör har jag växt upp i), men jag har mer koppling till Östermalm än vad jag har till förorten (har endast varit i Solna och Bromma (om detta är vad ni anser vara förort)). Dvs vänner som bor där. Sen tycker jag personligen mer om Vasastan och Kungsholmen. Tycker det känns mer avslappnat och med en skönare stil.



Det är inte så att du heter Jesper och bor på Floragatan?

2008-06-01 @ 11:48:17
URL: http://shoeholic.blogg.se/
Postat av: Katarina

Sista meningen i detta blogginlägg är ett skämt. En jargong jag och en väninna har. Den är mest riktad till henne!

2008-06-01 @ 11:50:53
URL: http://shoeholic.blogg.se/
Postat av: gud vad jobbigt för dig

måste va jättejobbigt att gå till ett ställe där det finns tjocka människor. jättejobbigt verkligen

2008-06-02 @ 00:08:46
Postat av: ME

Nej jag heter inte Jesper.



Egentligen kanske det bara var roligt med andra ord, Im sorry. :-)

2008-06-02 @ 00:54:27

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0