GG tv VS. GG bok

gossip girl

Jag blev lite besviken på Gossipgirl serien eftersom det var vissa väldiga skillnader mellan boken och serien. Skillnader som faktiskt känns ganska avgörande. Här är mina "besvikelser",

1. Jag tycker inte om att "Gossip girl-rösten" är en tjej. I de olika senare böckerna syftar det till att vissa personer "är" GG, för att läsaren ska tro att GG är avslöjad. Till exempel så misstänkte jag Chuck i en av böckerna. Läs böckerna så förstår ni.

2. Ingen röker! De som läst böckerna får intrycket av att Nate är påtänd HELA tiden. Han är ALLTID hög. Vilket inte framgår nu. Dessutom röker inte Blair. Jag tycker att de är en viktig del i hur man uppfattar dem som personer.

3. HELA familjen Humphrey.
3.1 Daniel är för välvårdad och röker inte. I boken är han en storrökare med gula tänder och fingrar med snuskiga kläder.
3.2 Jenny har för små bröst. Det framgår inte att hon är så mycket "sämre" än de andra?!
3.3 Pappa Humphrey. Var är den äckliga, gamla avdankade gråhåringen med knut i nacken? Sunkiga, trasiga t-shirts och en man som röker på? Han är ju fasiken snyggast i serien!


Håller ni med mig? Visst är det stora skillnader?!!!



/Katarina, ung, bortlovad och riktigt snuvig

Kommentarer
Postat av: Debbie

Jag såg bara första avsnittet men tyckte inte om det jag såg :S fick massa fjortis-vibbar liksom :P Läste halva första boken, men tyckte den var tråkig.. så nah, det är nog inget för mig helt enkelt ;) Men det är alltid trist när de ska förstöra saker i serier/filmer man själv tyckte var viktigt i boken! Så känner jag ofta med Harry Potter.

2008-02-10 @ 15:34:24
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Katja

JA, jag håller med till 100%. Böckerna är mycket bättre, men jag måste även medge att serien är suverän den också.. Dessutom blev jag lite arg när Eric, Serenas bror inte var storebror som i böckerna.. Får hoppas kommande säsonger bler mera som i böckerna..

2008-02-26 @ 10:41:24
URL: http://kath.webblogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0