Föräldrar, SKÄRP er!

Jag håller på att rasa på en viss typ av människor. De människor som inte är väluppfostrade. Folk som inte vet hur man beter sig. Folk som inte vet hur man ska behandla andra människor.

Jag har två exempel som jag varit med om den senaste tiden.
jag argDet är gruppindelnings dags. Varje grupp ska innehålla två medlemmar. Totalt sett är vi jämnt antal! Visst lämnar man inte en person ensam. Om man kommer in sist och ser att en person sitter ensam vid en dator och alla andra sitter två och två. Visst går du och sätter dig vid denna person?!

Nej, denna person (som jag avskyr och som jag syftar på) går och sätter sig vid en redan full grupp så att de nu blir tre i gruppen och en tjej sitter själv. Fy fan! Jag vet att den ensamma tjejen är jobbig. Jag vet att den ensamma tjejen är korkad. MEN så behandlar man inte människor. Dessutom inte när man blir tillsagd att det ska vara två i varje grupp!



Mitt andra exempel handlar om svar. Får man ett sms, så svarar man (Står det "Okej", så förstår jag att du inte svarar). Får man ett mail, så svarar man. Får man ett medelande på Facebook, så svarar man. Det behöver inte vara mycket. Tex, "Jag har tagit del av informationen i ditt mail. Ha en trevlig dag!", eller "Tack för sms:et. Jag har haft en bra dag. Tränat och pluggat". Det räcker!

Jag skickade ett sms till den brunbrända mannen igår. Inget flörtigt alls, utan typ, "Hej, hur är det?! Kram" (Okej, lite mer, men ni förstår). Han har inte svarat. Visst jag förstår att han inte är intresserad, men ett svar hade varit en bättre diss. Jag hade ändå förstått att han inte är intresserad. Jag är inte den som är den och jag är verkligen inte den som hänger på killar.
Jag är den som inser min diss!

Jag är uppfostrad att man är trevlig oavsett vad man tycker om personen i fråga! Det handlar inte om att du ska vara falsk och vara övertrevlig mot en person du inte tycker om. Du ska anstränga dig för att andra i din omgivning inte ska må dåligt. Det är ditt ansvar (yes, it's big)!



/Katarina, är förbannad på folk som inte kan uppföra sig

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

godmorgon!

2008-02-28 @ 13:18:06
URL: http://metrobloggen.se/HELENASCITY

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0