Kvalborg

Igår var det Kvalborg (dagen innan Valborg i Uppsala). Den dagen kan om möjligt vara större än självaste Valborg (som förövrigt firas störst och bäst i Uppsala, enligt Metro). Jag började med vitt vin på Lill-Karins (måste ha smeknamn på "Karinarna", eftersom det är 4 Karin som kan omnämnas i bloggen) balkong. Körde på en klassiker från yngre dagar, René Barbier. Sen drog vi vidare till Stocken (som typ 6000 andra studenter på gräsmattan i Carolina-backen). Lyckades hamna först i kön och köade kanske i 20 minuter. Det säger jag är flyt. För er som inte vet så kan folk köa i flera timmar för att komma in. På självaste valborg tar folk med sig stolar och picnic till kön!

jag och karin
Dagens schema:
09:00 Champagnefrukost hos Lotta
12:00 Sillunch hos Fredrik
14:00 Vidare till Snerikes Champagnegalopp
17:00 Hem och duscha av sig all champagne
19:00 Grillning, rosé och mys

Morgondagen:
Förmiddagen SOVA!
18:00 Räkfrossa på Göteborgs nation

Fredagen:
JOBBA!


/Katarina, hur ser er valborg ut?

Kommentarer
Postat av: Debbie

Det blev inget Sims eller film.. jag somnade, haha! Va mysigt ditt schema låter :) jag ska först på middag med killens vänner och sen går vi vidare mot vasaparken där det är en förhoppningsvis mysig brasa :D

2008-04-30 @ 11:27:12
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Ingrid

Precis hemkommen efter hektiskt firande i Lund. Och efter en valborg i Uppsala förra året måste jag säga att Lundastudenterna festar BÄST.
Krök i stadsparken, champagnegalopp på Malmös och slutligen grill och mycket vin i den skånska vårvärmen. Underbar dag!

2008-04-30 @ 23:19:03
Postat av: ´Karolina

HejHej! hade du kul på valborg? sitter på jobbet nu, bakis för typ andra dagen i rad! =)not nice! menmen what to do liksom! kramkram

2008-05-02 @ 19:05:06
Postat av: julia

å jaa familjen är ju bäst:)

2008-05-08 @ 22:58:50
URL: http://jullanjullan.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0