Veckan som varit

Veckan började dåligt. Jag var på dåligt humör och kände mig allmänt deppig under måndagen. Jag var trött och eländig från Norreda. Dock tog jag tag i en punkt på min "to-do-list", jag sorterade mina papper som jag hade pratat om i två veckor.

Tisdagen började bra. Jag gick en morgonrunda på en timme, hem, styrketräna och sen somna för att vakna förfärligt sur över regnet. Gick till Eric på inflyttningsfest i hans underbara studentrum. Efter gott bål var vi ett tappert gäng som stod i kö till Snerikes ett tag. Väl inne insåg vå att stället kryllade av fula utbytesstudenter, men träffade dock två söta lärare från Åland. 

Onsdagen började givetvis med timmes-promenaden, styrketräning och sen posthämtning där jag äntligen fann kårlegget, som var lila och fint. Efter pyssel ringer mamma och är jobbigt pushande. Dåligt humör ledde till onödiga tårar. Vid halv åtta kom klasskamraterna och vi övade spex, humöret försämrades och jag ville bara sova och glömma dagen.

Självklart var det timmes-rundan även på torsdagsmorgonen. Dagen började lite ljusare, humöret var bättre. Jag visste att jag och Alex skulle till Stocken. Fram till dess bakade jag en morotskaka som tidsfördriv, jag som inte ens är förtjust i kakor. Drog ner på stan med Alex och inhandlade klänning, tunnika och mörka tights. Förfesten var i form av födelsedagskalas hos Malin med spel och rosé. Vidare till Stockholms där musiken låg på topp. Efter en och annan obehaglig upplevelse i form av hångel, bråk, korv och ridjackor slutade kvällen med prat i min soffa till 03:30.

Fredag: Regn, mulet, grått och otroligt bra humör. Himlen var svart men jag strålade som en lite sol. Jag fick väldigt mycket mer i lön än vad jag hade trott och begav mig till Luthagen för att lyxa till det med risotto och kyckling. Ebba kom hem till mig. Vi började med tjejsnack och fortsatte sedan med sånghäftena. Många skratt senare lagade jag min mat och efter Ugly Betty begav jag mig till V-dala. Där var det öl i några av mina bästa vänners sällskap. 

Kortare promenad blev det i igårmorse. Sen hem till tvätt. Vidare ner till stan där delar av lönen skulle spenderas på träningsskor och mössa, vilket inte riktigt blev efter planen. Det blev ljuvliga höstskor med 11 cm klack (!), finstickad mössa från H&M Trend, grovstickade benvita tights, present till Eric och svarta handskar.  Vid kvart i fem ringde det på dörren. Ada var först till "lockfesten". Tjejerna samlades hos mig och vi gjorde oss redo inför gasquen. Med höga klackar begav vi oss alla ner till Uplands för att delta i den bästa gasquen jag varit på. Sedan vidare till mig på efterfest. Lägenheten full av människor och rosé.


Idag började dagen bra. Jag kände mig snygg när jag på mina höga klackar och fina mössa begav mig neråt stan med Elin, Karro och Ebba för att äta brunch på Kalmars. Deras goda bröd är det bästa som finns. Sedan har jag spenderat dagen i soffan framför Brothers and sisters. Plockat undan lite och nu ikväll gjort egen pizza med bland annat basilika och ägg. Nu ska jag tända ljus, lägga mig i soffan och titta på Cold case.



/Katarina, har haft en väldigt blandad vecka, rent känslomässigt

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0