Test: Hårborttagningskräm i pumpflaska

veet krämenProdukt: Veet hårborttagningskräm Torr hud
Kostnad: 109 kr för 400 ml på Lindex (kampanj denna vecka)
Jämförspris: ca 0,35 kr/ml
Konsistens: Liknande andra hårborttagningskrämer. Ej rinnig utan lagom tjock vilket gör den lätt att stryka på.
Doft/Parfymerad: Den är parfymerad och har en mindre kemisk doft än de krämer i tuber. Den doftar fruktigt.
Resultat: Håret försvinner lika bra som med hårborttagningskrämen i tub. Lätt att ta bort med den medföljande spateln. Det kliar inte på benen under eller efter användning, vilket jag har varit med om vid tidigare användning av hårborttagningskrämer.
Övrigt: När jag läser ingredienslistan på baksidan blir jag lite rädd. Ämnen vi använde på labb i skydd av glasögon, rockar och dragskåp ska jag nu smeta in mina ben i?! Därför är det viktigt att man följer säkerthetsanvisningarna, för sådana finns det många av. Till exempel, ta tiden med klocka så du ej överskrider 6 minuter och det får EJ användas på intima områden, på bröst, i ansiktet och på huvudet.

Pumpflaskan med återförslutningsbar kork gör att det blir lättare att få rätt mängd. Dessutom innehåller den mer än de vanliga 150 ml förpackningarna som tar slut efter ca 2 gånger. Veet har även lagt till hudvårdande ingredienser så som lilja och sheasmör  i krämen.

Hårborttagningskräm i pumpflaska finns både för känslig & torr hud.
Betyg: ♦ ♦ ♦ ♦ (av 5)


/Katarina, en hårlös primadonna

Kommentarer
Postat av: Therese

Den ska jag prova :) Jag den på tub men den där både såg gulligare ut och verkade mer praktisk.

2007-09-04 @ 15:06:35
URL: http://theresaan.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll =)

2007-09-04 @ 18:53:40
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: anna

hmm håret brukar fösvinna men jag tycker det komer tillbaka lika snabbt som vid rakning..eller så har jag abnorm hårväxt..haha
kram!

2007-09-04 @ 19:10:27
URL: http://pyttis.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0