Ett herrans gnäll

Jag är så trött på människor. Jag är så trött på gnälliga människor. Jag är så trött på att TV4 endast har gnälliga människor medverkande i deras nyheter.

Idag har halva min dag handlat om gnälliga förskollärare och lärare. Dessa gnäller om en underskrift. En underskrift och möjligtvis en extra koll i ett protokoll för att Sverige ska kunna spara 50 miljoner kronor. Jag pratar givetvis om de nya reglerna för VAB som ska införas efter sommaren. För att en förälder i fortsättningen (efter sommaren) ska kunna få ersättning från Försäkringskassan för vård av barn, måste de ha ett intyg från skolan/förskolan att deras barn INTE har varit i skolan. Alltså att föräldern inte har jobbat samtidigt som VAB-ersättning har betalats ut. På detta sätt förväntas 50 miljoner kronor sparas (möjlighet användas till annat). De pengar som idag betalas ut till föräldrar som ljuger om deras barns sjukdom.

Lärarna/förskollärarna lägger in argument som, "Jag har inte tid med detta" och "Tänk så hör barnet att vi pratar om sådant. Det är inte därför jag är anställd". Nej, men snälla lilla lärare om du inte kan skriva under ett papper så tycker jag inte du borde vara lärare + inte bo i SVERIGE!

Om det är några som borde klaga är det personalen på Försäkringskassan. DE om några kommer få otroligt mycket mer att göra. Tänk alla intyg de ska läsa igenom och godkänna.




/Katarina, Tack till P3 som hade med en lärare som var positiv till förslaget.

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0