En onödig kostnad

miff guld 04Varje gång det är ett derby, eller bara en vanlig allsvensk match uppstår det i stortsett alltid bråk. Vilket betyder att polis alltid måste finns på plats i väldigt stor utsträckning. Detta kostar mig pengar. Mina fruktansvärt onödiga skattepengar går till att en djävul på mellan 16-20 år ska kunna slå en annan person av anledningen att denna person skriker ett annat namn på fotbollsmatcher. Är inte det ganska patetiskt? Varför ska du slå någon för att de inte ropar samma namn och inte har samma färg på halsduken och flaggan?
     Jag förstår det här med kärlek till sitt lag. För tre dagar sedan satt jag framför datorn och grät. Jag såg nämligen filmer på youtube från 2004, då MFF vann guldet. Det var tårar och gåshud. Ja, känslan från den matchen sitter kvar. När vi alla stormade planen, grät, kramades och bara var mållösa, men jag skulle väl aldrig slå en Elfsborgare för det? 
     Nej, de som slåss bara för att någon skriker AIK när personen själv gillar Djurgården kan ta sig någon stans. De förstör. Jag vet helt ärligt inte om jag skulle våga gå på en HIF - MFF match. Otroligt dålig stämning så att man mår illa.

Snälla, ta tag i era liv! Förstör inte matcherna.



/Katarina, dricker smoothie och ska nu på första föreläsningen i biofysikalisk kemi

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0