Ge tändvätska till spädbarn!

ica skanör

Första gången jag handla på Ica Luthagen i Uppsala blev jag förvånad över deras skylt, "Under 30? Visa legg vid köp av tobak eller folköl". Tyckte det var lite väl att ta i. Sen fick jag höra att det fanns ett Ica maxi i Uppsala som hade skylten, "Alla under 40 visar legg vid köp av tobak och folköl". Då skrattade jag. Ser man inte skillnad på en 39-åring och en 17-åring får man faktiskt skaffa glasögon.

När jag, mamma och pappa var påväg till Skånes djurpark för cirka en månad sedan var det en stor diskussion på radion. En 79-årig man hade blivit nekad att köpa lättöl då han inte hade med sig sitt legg. Att tilläga här kan vara att det INTE finns någon åldersgräns för att köpa lättöl. Det är sjukt att en man som är 61 år äldre än vad man måste vara för att få köpa folköl och tobak inte ens får handla en lättöl. Det blev ramaskri i Sveriges Ica butiker efter denna händelser och lappar skulle sättas upp vilka regler som gällde.

Jag bidrar med bilden från Skanörs Ica supermarket. Där får man inte ens köpa en tändare om man är 17 år. Tycker det är sjukt. De har ingen som helst rätt att kräva mig på legg när jag ska köpa tändstickor eller en lättöl!


/Katarina, tycker att Jonas på Ica Skanör är en fet översittare

Kommentarer
Postat av: Debbie

haha.. de sjukaste var ju när jag på uppdrag av mamma skulle köpa alkoholfri cider och kommer till kassan och ombes visa legg :P "På alkoholfri cider?".. svaret blev "Ja, alltså det finns alltid en viss procent alkohol i den här cidern också".. öh? Om jag helt seriöst ville supa mig full går jag väl ändå inte och köper mig två flaskor alkoholfritt? :p

2007-12-01 @ 12:34:57
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: KAJSA

Det var lite stört det.

2007-12-02 @ 15:13:11
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0