Två rivaler i samma förpackning

Igår lämnade jag och CJ hans lägenhet vid 09:45. Han skulle vandra till jobbet och jag gick halvägs med honom och stannade på Wayne's för att käka frukost.

espressoI Malmö har jag MÅNGA gånger ätit frukost på Espresso house, som nu (sedan 1 år kanske) finns i Stockholm vid Stureplan. Espresso house är Malmös absolut populäraste fik-kedja. I Stockholm ligger en 7/11 i varje hörn, i Malmö är det ett Espresso house.

Så i detta inlägg ska jag jämföra en frukost, bestående av en scones med creme cheese och en stor te.
1. Wayne's värmer sina scones W+
2. På Espresso house är det billigare E+
3. På Espresso house måste man betala EXTRA för att få creme cheese E-
4. Wayne's har grym personal W+
5. Espresso house har dåliga tesorter E-
6. Wayne's har sin egen te-kollektion som består av UNDERBARA sorter W++
7. Espresso house har bättre inredning E+
8. Wayne's har bättre takeaway-muggar W+
9. Espresso house har smidigare service vad det gäller de varma mackorna E+
10. Wayne's scones är MYCKET godare W+

Totalt: W++++++ och E+++-- = Wayne's vann ÖVERLÄGSET med sin underbara te-kollektion

Jag blev nu så sugen på en riktig lunch på stan. Så jag ringde Linnea = Är hemma i Stockholm till lördag, Karin = Var på stan nu men skulle hem MEN skulle ut ikväll till Stocken och sen ringde jag Christofer = Som satt i telefonkö och lade på i örat på mig....
Resultat: Christofer ringde precis så det blir lunch på stan vid 13:00. Vad mysigt. Jag som VERKLIGEN kände för detta. Nu MÅSTE jag plugga.


/Katarina, KARRO vad har hänt? Du svarar inte på msn, sms eller telefon.............................

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0