En tur i hufudstaden

Anna och JagJag gick från Stockholms C till hotell Amaranten på Kungsholmen igår vid 09:50. Väl uppe på systers rum gjorde vi oss iordning och sen gick vi ner för att äta frukost i deras restaurang. Deras frukost är HELT ljuvlig. De har ALLT! Så om ni ska bo någonstans i Stockholm, bo på Amaranten på Kungsholmsgatan 31 så är ni garanterade en underbar frukost.

Sen gick vi över Kungsbron och ner till Kungsgatan. Vi äntrade drottninggatan och gick in i Zara, Souk, Din sko, H&M och ja resten av alla bra butiker på den del av Drottninggatan som ligger mellan Kungsgatan och Åhléns City. Efter en tur på NK så mötte jag Anna på Biblioteksgatan. Vi kikade på bla Urban Outfitters och Romani eftersom jag letar efter en ny väska.

Anna och jag var så trötta att vi satte oss och käkade lunch Coffehouse by George mittemot NK. Casper kom förbi och var social. Mycket trevligt eftersom jag inte sett honom på väldigt länge. Sen begav vi oss till The One som enligt mig är den bästa inredningsaffären i HELA Stockholm, om inte i Sverige. Som absolut är ett tips för er som bor eller ska besöka Stockholm. Vi vandrade vidare till Hötorget där vi satt en stund och myste. Sen kom Annas pojkvän, Cleas, och hämtade henne och skjutsade mig till stationen.


Kvällen tillbringade jag tillsammans med Ada, Niklas, Filip och Christofer på VG's över en grekburgare och lite vatten.

På bilderna med klänningar kommer den vita från Zara, söt men var i dålig kvalité och den blårandiga kommer från Topshop men fanns endast kvar i en 42:a och jag skulle velat ha en 38:a....


Ps. Min shopping kommer senare.



/Katarina, febrig

Kommentarer
Postat av: jonna

hejsan! jag ska till stockholm nästa onsdag, och har bara vart där en gång förut för ca 3 år sedan, tänkte höra ifall du har några bra tips på bra affärer som ligger rimligt nära in till stockholm! du kan ju skriva ett e-post i sådalla fall! :) kram

2007-05-07 @ 09:39:39

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0