Egentligen skulle jag läst om respirationssytemet men.......

Christofer - "Vad skönt att du har kommit upp Katta så att vi kan festa."
Jag - "Jag ska inte ut innan tentorna. Torsdag på Sthlms, då gäller det!"

Igår frågade Elin och Karro mig om jag skulle med till Snerikes och äta middag. "Du måste ju ändå äta". Ja, okej kände jag. Käka lite, dricka ett glas vin och sen hem till plugget. Men sååååå, blev det inte riktigt för någon utav oss.

elin, karro o jag storKvällen började bra. Fyra flaskor rosé och minnen.
Jag upptäckte att jag saknade någon att leta efter, ett säkert kort. Jag började titta efter snygga killar, men stället var proppat med utbytesstudenter och skäggiga män.

Jag tog en tur in till baren, och där stod han, CJ, med sin ridjacka och backslick. Han som efter mina två första veckor i Skåne dissat mig totalt och slutade höra av sig. Jag gick fram och sa "hej" och höll mig förvånatsvärt lugn. Efter att blivit erbjuden en shot jag ej mottog skiljdes vi åt.

Två minuter senare plingar mobilen, precis när jag står framför honom ute på Bryggan. "Du har fått ett sms" säger han. Smset kommer givetvis från honom och där beskriver han hur ledsen han är för att han ej hört av sig och att han är en idiot. Jag frågar givetvis vad som hände, Förklaringen är lång, och ja, det är faktiskt synd om honom. Det som har hänt är tragisk, så givetvis"förlät" jag honom.

Lite mer än en timme senare står jag på gatan utanför Snerikes sur som en geting och kastar mig på cykeln och cyklar hem till Karros säng. Längtan efter min egen lägenhet och N var enorm vid den tiden. Men nu har det gått över och efter snack med Karro kom vi fram till att kvällen igår var underbart kul.

E hittade vi upptryckt mot en vägg i trappan och i färd med att hångla Uppsalas största hångel med Dm, Karro skriker över halva bryggan till Tobis "Leta efter ridjackan" och jag går fram till mitt gamla hångel, Kopiatorn, och frågar om han minns incidenten med just kopiatorn........


/Katarina, har haft en trevlig första kväll

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0