Inflyttning

Sitter just nu, första morgonen i nya lägenheten framför datorn och redigerar mitt inlägg om Snerkes i tisdags som jag ska lägga in. Ledsen att jag inte lade in det igår kväll men Pontus var här och sen när han gick var jag så SJUKT trött OCH hungrig! Inviger just nu min tekanna jag fick i Studentpresent av mammas vännina.

Direkt när jag kom hem igår fter Snerkes (kom hem ons kl. 10.00) började vi plocka upp grejer och skruva upp lampor med mera. Pappa fixade lampor, en gardinstång, rullgardin med mera. Jag plockade upp alla mina kläder, böcker, lakan köksgrejer ja ALLT! Sen stack vi till Ikea och shoppade loss. En soffa, ettbadrumsskåp/handduksskåp (där dörrarna inte passade (Hata Ikea)), risburk, ugnsformar, glasunderlägg, Skulle även köpa hatthylla och skohylla men SJÄLVKLART var de slut för tillfället (kommer vecka 42). Jag fick iallafall in en del i lägenheten men än är det faktiskt mycket kvar. Jag har tex inga tavlor, min planch ska ramas in, min spegel ska upp, min glashylla och "ljushylla" ska upp, badrumsslåpet ska fixas klart, gardin ska till köksfönstret, hallen ska få hatthylla o skohylla och nyckelmagneter med mera. Mycket av detta kan bara pappa fixa så jag får vänta till efter jul.

Jag är just nu OTROLIGT nöjd så långt det gått nu. Föreningsordföranden är hur trevlig som helst, finns alltid tid i tvättstugan, posten har hittat till mig och ikväll ska vi ju till STHMLS. I Love Rackarberget, HATAR Flogsta!


Beskriving

Hall,
Två rosa, runda mattor, vita väggar med nyans av rosa, bokhylla med korgar och skor i.
Ska komma, hatthylla och skohylla i ek (precis som golvet), helkroppsspegel, en familjevägg i form av fotografier, fondvägg i form av rosa/guldig tapet, nyckelmagneter från Designtorget.

Kök,
Orginalutrustning, murgröna i rosa krukor, en tv på snurrplatta (Kan diska och kolla på Tv samtidigt), mikro och en stång med krokar över diskkon så man hänga upp lite roliga saker på.

Vardagsrum/Sovrum,
Runt teak bord + fyra stolar, min rosa "kristallkrona", säng med mina FINA lakan från Gant, Vita gardiner med tryck i glada färger, mina fina blåa Ittalaljuskoppar, en svart skinnsoffa, bokhylla med böcker och annat, mitt vita skrivbord, magnetlister ovanför skrivbordet och en klätterpall.
Ska komma, tavlor, hyllor, matta, lammskinn till soffan, fler gardiner och en avskiljningsvägg.

Badrummet
Rosa duschdrapperi, badrumsskåp med glashyllor och björkdörrar (dörrarna kommer), handdukstork, rosa matta, silvrig soptunna och en liten utdragbar sminkspegel.




Finns fler bilder i detta album på Pixbox.

Come and visit me!
Tjao

Kommentarer
Postat av: Natalia

nice lägenhet. Imorgon har jag kanske också en! Håll tummarna. Bilder kommer vad som än händer. =)

2006-09-29 @ 01:43:17
URL: http://studentka.webblogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0