Julklappar till Rosa bandet

Nu när det närmar sig jul (ja, det är långt kvar med det närmar sig hela tiden) har jag börjat tänka lite på julklappar. Har ju redan köpt en present till min bror.

Jag tänkte att jag inte skulle köpa så jätte mycket julklappar detta år utan de pengar som istället "blir över" ska jag skänka till rosa bandet. Men så hittade jag på några sidor smyckes tillverkare som har speciella produkter där pengarna går direkt eller en del till Rosa bandet.

Ska köpa ett armband till mamma i julklapp. Då får hon en present och jag har skänkt pengar till rosa bandet.
Rosa bandet armband

LiAnnZu har armband i många olika färger så jag hittar SÄKERT något som ska passa min älskade mamma. Men även DisaofSweden har ett halsband som säljs och 200 kr går till Rosa bandet.

Anledningen till att jag börjat tänka på det så mycket är på grund av min systers mamma som är svårt sjuk och har i stort sett cancer i hela kroppen som det är nu. Detta berör mig väldigt mycket, mycket mer än vad jag trodde. Jag ser hur mycket det påverkar min syster och jag tänker på situationen varje dag. Min farmor har haft cancer och en av mina bästa kompisars mamma har klarat sig ur cancern. För att inte fler ska få lida, för att min mamma eller jag ska råka ut för något liknande så har jag nu bestämt mig för att göra något åt saken!

Jag kommer fortfarande inte att köpa speciellt dyra presenter till mina nära och kära, utan ge ett bidrag till Rosa bandet istället. Bidraget beräknas bli ungefär 300 kr exkl. det som armbandstillverkan skänker.

Shoeholic ® 2006


Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0