Bestyr med lägenheten

Även fast jag trivs super i lägenheten är det väldigt mycket kvar att fixa. Detta ska fixas i de olika rummen...!

Till hallen ska jag köpa och be mamma ta med hemmifrån:

  • Dörrmatta
  • Skoställ
  • Hatthylla
  • Spegel alternativt fästkuddar till spegeln som bara står i städskåpet
  • Tapeter (Ska ha rosaaktiga tapeter som en fondvägg)
  • Min vita korg fåtölj (Ska jag ha i hallen med en stor ljusrosa kudde)

 Till Badrummet ska jag köpa:

  • Bomullsbox
  • Gångjärn till badrumsskåpsdörrarna (Måste verkligen få upp dörrarna)

Till stora rummet ska jag köpa och be mamma ta med hemmifrån:

  • Soffbord (Ett runt, i teak som måste vara MINST 60 cm högt vilket är verkligen OMÖJLIGT att hitta)
  • Rund rosa matta (en likadan som jag redan har, mycket snyggare med tre på raken istället för två)
  • Lampor att sätta under baren (så att det lyser ner på golvet, snyggt!)
  • Tyg till stolarna (Så att mamma kan klä om mina stolar)
  • Mitt lammskin (Så jag kan ha det i soffan, för den ser väldigt tom ut som det är  nu)
  • Min julstjärna (Den som mamma sytt så jag kan få lite stämning när julen börjar krypa på)

Till köket ska jag köpa och be mamma ta med hemmifrån:

  • Gardintyg (Så att mamma kan sy gardinkappa till köksfönstret)
  • En liten kastrull (Måste mamma ta med, klarar mig inte med endast en kastrull)
  • Min rosa trasmatta (Mammas, faster har gjort en sjukt snygg trasmatta som ligger i mitt rum hos föräldrarna)

Allt detta ska göras i lägenheten när mamma och pappa kommer:

  • Sätta upp tavlor

  • Rama in min affisch

  • Sätta upp magnet lister (Så att jag kan bli av med alla mina Post-it lappar)

  • Sätta upp spegeln i hallen

  • Sy gardiner

  • Fixa någon sorts avskärmningsvägg vid sängen (Så att man inte sitter och äter och kollar på sängen)

  • Sätta upp lampor under baren

  • Sätta upp min glashylla och tavellist

  • Fixa badrumsskåpsdörrarna

  • Fästa mina högtalare på väggen

  • Byta lysrören i köket mot vanlig taklampa (Lysrör = Äckel bländande ljus)

  • Fixa taklampan i hallen



1. Min tomma hall där skoställ och hatthylla ska få vara
2. Alla mina post-it lappar jag behöver för att kunna plugga och komma ihåg grejer
3. Mitt tomma köksfönster som inom en snar framtid ska få en fin gardinkappa

Jag tror dock att vi inte kommer hinna göra allt detta men men, får göra så mycket som hinns!

Shoeholic ® 2006


Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0