Katarinas vår 2008

Jag har en klar bild av vad jag tycker om och inte gillar i vår. Jag vet exakt hur jag kommer (vill!) se ut. Helst ska jag växa 10 cm och gå ner 10 kg. Vikten kämpar vi med, längden är lite svårare.

Nertill kommer ni ofta se mig i mina svarta glansiga nylontights. Om det är lite regnigt kan mina favoritjeans från Monki, med hög midja och lite vidare ben, också få pryda min spiror. Stentvättat är inte min grej riktigt. Mörkt blir det absolut när det jeans.

Ännu längre ner, vill jag (inte innan operationen), bära pumps. Vart eviga dag! Gärna 10 cm klack, lite platå ibland, en rolig färg och kanske grov klack. Ett par lila ska inhandlas på tisdag. Kan tänka mig att de kommer bli otroligt snygga i min samling. Även andra skor som kommer vara favoriter, är de från Cheap monday, H&M och Din sko. Självklart kommer mina rosa Converse hänga med och även kanske ett par vita inhandlas.

Både skorna från H&M och Din sko är perfekta, då min favoritfärg första halvåret 2008 är brunt. Bajsbrunt, cognacs-brunt, mörkbrunt och ja, många nyanser. Går att kombinera med det mesta! Min nya väska passar perfekt till allt och kommer flitigt att användas under våren 2008.

På överdelen kommer det vara blandat. All från teeshirt med tryck till skjorta. Några gobitar jag älskar är den rödrutiga skjortklänningen, min zebraklänning, min svarta blus, min randiga skjortklänning, mina tryck-teeshirtar och min långa kofta från Monki.

Ytterplagg tänker jag inte ändra mycket på. Jag har precis köpt en ny älskling som kommer att pryda mina breda axlar under första kvartalet (något ni får se senare). Annars är det trenchcoaten och min svarta "kavajjacka" med guldknappar. Lite senare på året kan jag tänka mig att glida runt i mina stiliga svarta kavajer.

Något jag har tröttnat lite på är metallic, som även gäller i vår/sommar. Jag kör hellre på starka nyanser av tex lila, orange och rosa. Men ett par silvriga naglar kan ni säkert haffa mig med någon gång under 2008s första hälft. Blommor är också väldigt inne 2008. Det är ytterligare något som inte riktigt är min sak. Visst jag har en del blommiga sommarklänningar som är söta till midsommar osv, men det finns en gräns!


liten tee total
Favorit trycken (klicka för större)




/Katarina, ska nu äta upp sitt granatäpple

Kommentarer
Postat av: Debbie

Låter som en bra stil du kommer köra med :D Vill också ha en t-shirt med tryck av twiggy!

2008-01-19 @ 23:22:33
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Jessica

åh twiggy! är den från gina tricot? (:

2008-01-22 @ 11:16:49
URL: http://jssca.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0