Landet lagom - in my as

Under min uppväxt har familjen S N besökt Frankrike flertalet gånger. Jag har nog besökt de flesta regioner och större städer. Jag tror jag varit i Paris kanske fem gånger under min uppväxt, givetvis även besökt det ljuvliga Disneyland för att stödja de rikare så att de tjänar lite mer pengar. Dessa resor varje år har bidragit till att jag under min termin här får ”deja-vu:s” ofta. Alla är så ljuvliga för min hjärna är smart nog att endast minnas allt det goda med landet där ingen kan parkera. För några dagar sedan satt jag på bussen till universitetet en tidig morgon när solen gått upp för endast några timmar sedan och fick det ljuvligt starka ljuset i ögonen. Bussfönstret var öppet så doften av ny, varm dag nådde mina luktsensorer. Resultatet blev en snabb resa tillbaka till alla de tidiga morgnar jag vaknat på hotell i Frankrike. Dagen har precis börjat gry och kylan ligger fortfarande i luften men doften av varm dag finns där trots att fukten inte riktigt lagt sig. Stiga upp, klä på sig, äta hotellfrukost och sen sätta sig i bilen. Åka vidare till nästa franska stad eller region. Nyfiken på hur vägen ser ut men ändå längtan efter att få sova vidare någon timme i bilen och vakna upp på en ny varm ort i landet där många bra stunder av min uppväxt utspelats. Frankrike kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och mitt minne.

 


 

/Katarina, France, Je t’aime!


Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0