Första dagen av äventyret

Skrivet 31/1-12 ca 14:00

Spänd på flygplatsen i Köpenhamn. Knäppt att inte se Sverige på cirka 6 månader. Kunde inte ta in det när jag lämnade Martins lägenhet och försökte få mig att inse att jag inte skulle se just den lägenheten igen.

Landat i Paris och väntar på mitt bagage. Är så lycklig att man kan ta på känslan. Försöker snappa upp så många franska ord som möjligt. Ska försöka peppra mig med fransk tv hela kvällen, kanske tom försöka skriva någon mening på franska. Det första jag ska göra imorgon är att köpa en fransk dagstidning och sitta på ett café och insupa atmosfären. Galet äventyr detta. Veckans uppdrag – skaffa lägenhet!


/Katarina, spenderar denna dagen med en heldag på bibilioteket på univeristet

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0