"Allting var så enkelt då (är vad dem säger men nu). När jag tänker efter så (för att vi ville). Ha det lite bättre så (ringde någon 112)."

Förra inlägget avslutades med att snön skulle komma följande dagar. Snön har ännu inte kommit till Skåne och förra inlägget skrevs för mer än en månad sedan. Det har hänt mycket sedan dess skrivit tenta, firat jul med syster 16 dec, jobbat, firat jul på julafton, lagat middag till 16p på nyår, ätit pizza nyårsdagen, ätit Cosmopolitan-jello, pluggat, fått tillbaka tenta, druckit champagne, lyckats på tentan, käkat på Bastard flertalet gånger, pussats mycket, druckit grymma drinkar på Rosen och bara varit otroligt ledig.

Frågan är om jag kommer få se Sverige snöinklädd år 2012. Nu börjar det närma sig. Idag har jag kryssat rutor i kalenderns "att göra"-lista". Boka hotell till de första nätterna i Dijon, CHECK! Fixa med pengar och konton, CHECK! Resan bokade jag för ett tag sedan, så nu ska bara lägenheten packas ned, andrahandskontraktet på tvåan fixas, väskorna packas och farväl sägas till fina vänner, kära familjen och älskade mannen. Sen är det off och good bye!


/Katarina, lämnar Sverige för Frankrike den 31 jan för att kunna lära sig franska och undersöka matmarknaden.

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0