"Dreams aren't what they used to be"

Kraven som hänger över mitt huvud likt en gloria är det bara jag som råder över. Det finns ingen annan som ställer de kraven. Varför jag känner just dessa krav vet jag inte. Jag vill klara alla mina tentor. Jag vill ha ett jobb som jag har kul på efter jobbet. Jag vill kunna ha pengar att ta "weekends" några gånger varje halvår. Jag vill äta ute tre gånger i veckan. Jag vill kunna leva ett liv i vardagslyx med mina nära, kära och älsklingar.
Kanske kan kraven och viljan komma från min systers liv. Inte att hon ställer kraven utan att jag alltid sett upp och ofta ser upp till henne och därför vill ha en stor del av det livet hon har. Samtidigt är jag på väldigt många plan självständig och vill gå andra vägar än syster.

Tre jobb jag skulle passa som men som jag aldrig skulle nöja mig med:
- Försäljare för telefoner och abonnemang. Stå i en galleria eller i en telefonbutik.
- Nattklubbsvärdinna. Se till att människor får den bästa kvällen i sina liv.
- Tågvärd på Öresundstågen/på Skånetrafiken. Möta alla lögnare, sura och besvika människor på ett bra sätt.

När jag var liten hade jag helt andra krav och önskemål om livet. Vad vi förändras när tiden går.


/Katarina, ska nu läsa sin mikrobiologi så att hon kan möta sin egna krav i framtiden

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0