"I'll be there with a love that will shelter you"

När jag klev på tåget i Lund var det sol. Jag fick ha mina solglasögon de första 30 minuterna på tåget för att inte bländas och för att kunna se skärmen. Nu har det mörknat och nu känns det som jag åkt 10 timmar och ska åka 10 till. Så farligt är det inte, men jag trivs väldigt bra här på tåget. Jag som alltid flyger (pga det billiga priset) hittade Veolia och blev kär. Gamla mysiga vagnar med träinredning (det kallar jag kvalité). Stolarna är breda och otroligt mysiga. Sätena känns lite som fåtöljsätena i vår gamla Merca från 86. Som vilken gammal retrofåtölj från Mio. Ljuvligt. Det känns som jag är på genomresa i Sverige och har min hatt på de gamla hatthyllorna av järnrör och min fina portfölj på väskhyllan. Så är det inte. Jag är utanför Alvesta på väg till Stockholm. Sitter med min laptop, min noshörningtröja från barnavdelningen på Köpenhamns zoo och har precis visat min biljett i mobiltelefonen. Som det kan utvecklas. Allt var så mycket finare förr. Mycket mer kvalité på något sätt. Livskvalité!


/Katarina, numer alltid Veolia

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0