"säg som det e, otrohet varar längst"

Jag är helt slut. Helt utmattad. All min energi går nu åt att hålla mig uppe. Att få mitt psyke att fungera som jag vill att det ska göra. Jag är en väldigt glad och livfull människa egentligen. Jag är den som håller "the spirit" uppe. Inte nu. Orkar inte riktigt mer.

Men jag kämpar. Jag gör saker så att jag ska må bra. Jag unnar mig en shoppingtur med bästa vännen. Tänder femtiotalet ljus varje vecka. Lyssna på grym musik, just nu peppar Maskinens senaste skiva riktigt mycket. Äter mycket och god frukt, mestadels sharon. Unnar mig glädje, men trögt går det.

Jag längtar till jul. Hur länge kommer jag behöva kämpa. Kommer jag hela mitt liv leva på en lös tråd med dalar och toppar.

Jag klarar mig. Jag har världens bästa mamma. Världens gulligaste pappa. Världens mest omtänksamma syster. En stöddig, men ljuvligt underbar lillebror som blommar mer och mer. Sen har jag min släkt, min moster, farfar, mormor. Världens bästa vänner från tiden i Skanör, från tiden i Uppsala, från gymnasietiden och från andra ställen. Jag har otroligt mycket människor runt mig! Genom småsaker kommer jag på fötter. Ert stöd finns där trots att ni inte vet det!

Tack för smset igår Christofer. Sådant värmer i hjärtat!


/Katarina, hoppas vara ordentligt på fötter efter nyår. Då kör vi senhårt plugg och ordentlig träning med MINST 3-4 ggr/vecka.

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0