ett accepterande beslut som gör mig lika glad som det svider i hjärtat.

Idag skrev jag på ett kontrakt. Ett beslut som gör min vardag något enklare. Ivf från och med den 1 maj. Det har varit svårt för mig att acceptera besluten som jag tagit det senaste året och kanske ännu längre tillbaka. Detta känns dock som ett beslut jag är nöjd över. Det första beslutet på väldigt lång tid som jag är nöjd med. Jag börjar starta mig ett liv i en stad jag aldrig tidigare hade kunnat tänka mig att starta ett liv i. Jag har lämnat mitt liv bakom mig. Jag har lämnat min stad bakom mig.

Nu har jag börjat komma över det och acceptera att det inte alltid blir som man tänkt sig och som man "egentligen" vill. Jag saknar ofta Uppsala, men känner mig ganska lycklig över att skrivit på ett förstahandskontrakt på en minilägenhet i Lund.



/Katarina, nästa termin kanske jag kommit så långt i mitt accepterande att jag inte betalar kåravgiften till Stockholms nation i Uppsala.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Livet tar alltid konstiga vändningar, men att hamna i Lund är inte så tokigt.

Grattis till lägenheten!

2009-04-04 @ 09:08:04
URL: http://ingrid87.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Nytt inlägg på G? :)

2009-04-06 @ 08:10:16
URL: http://ingrid87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0