Otroheten

Jag är så trött på allt. På att de har satt IG på min prestation under vårt praktiska prov. Varför? Jag kan förstå och se att jag inte är värd VG. Dock kan jag inte förstå ett IG? Jag serverade en måltid 3 minuter för sent. Den var ätbar och t.om god och såg inte alls illa ut. Vad är kraven? Att vi ska servera en gourmetmåltid? Hade de kunnat informera om detta tidigare?
Jag är så besviken på hela Kristianstad högskola. Finns det något positivt att säga? Jag kommer inte ihåg för allt negativt svämmar över. Jag känner att det kommer vara svårt att komma över sveket (som jag numer kallar det) gentemot oss studenter. De har lovat att förbättra sig, men kommer det någon gång överväga de negativa? Situationen känns som ett dåligt förhållande som är svårt att slingra sig ur. Killen har varit otrogen, men du älskar honom så otroligt mycket. Kommer du någon gång kunna lita på honom igen?
Denna skit knäcker mig.

Förväntande läranderesultat

Kunskap och förståelse
Efter genomgången kurs skall studenten:

  • Visa grundläggande kunskap om livsmedel samt förståelse och tillämpning i matlagningsteknik,
  • Tillämpa kunskaper i att organisera, tillaga och arrangera vanligt förekommande maträtter och bakverk,
  • Visa kunskap och förståelse om hur mat och måltider kan kommunicera identitet, samt social och kulturell tillhörighet.

Taget från en undersida till hkr.se



/Katarina, vad var det jag missade?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag förstår att du är förbannad,det var den konstigaste beytgssättning jag hört. Du verkar, utav det jag förstått på din blogg, väldigt engagerad och målinriktad i det ämnesområde du studerar.





2009-01-17 @ 16:05:05
URL: http://ingrid87.blogspot.com
Postat av: Natalie

du har en härlig blogg ! ^__^

2009-01-19 @ 21:12:40
URL: http://heroineismydrug.blogg.se/
Postat av: sonny

Testa och lägg ner mindre tid på bloggen och mer på studierna så kommer det nog gå bra till slut.

Många tror idag att bara för att de kommit in på ett program så är de automatiskt klara om x antal år, sen kan man slappa och festa som man vill, du verkar vara en sådan person, istället för att ta åt dig av kritiken från skolan så skyller du ditt dålig resultat på dem. Börja ta eget ansvar så kommer det gå bättre.



Lycka till!

2009-01-25 @ 22:04:20

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0