Kompletera för att blir godkänd.

Jag har fått back igen. Jag har fått minus igen. Jag har fått komplementering igen. Denna gång gäller det inte inlämningar. Denna gång gäller det min ironi. Mitt sätt att vara så oseriös att människor runt omkring tror att jag är seriös. M berättade för mig i fredags att hon fortfarande, efter en termin i samma klass, har svårt att avgör om jag är ironisk eller seriös i vissa fall. Jag fick ett meddelande på Facebook, där en person TOTALT missuppfattat mig. Han trodde att allt jag skrivit varit seriös. Hur förklarar jag det? "Allt jag skrivit hittils är oseriöst dravel"?!

Det som från början endast skulle vara som ett skämt har nu blivit en del av min personlighet. Vissa hävdar kanske att det beror på osäkerhet, men det skulle inte jag tro. Jag tror snarare att det grundar sig i barnslighet. Att jag i vissa livssituationer måste vara så seriöst att när jag inte behöver vara det längre, överger den sidan helt. Då svämmar ironin över.

Jaha, vad gör jag? Återigen det som är så svårt, försöka förändra min personlighet. Jag har förbättrat mig lite sedan förra gången. Jag har inte sårat någon annan denna gång, endast mig själv. Hur går jag vidare för att slippa kompletteringar i framtiden? Hur ska jag veta vilka som förstår min ironi och vilka som inte gör det?


/Katarina, jaha, då var vi här igen. Nu ska jag sätta mig framför böckerna igen.

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0