Veckan som går i gult

Påskvecka = sillvecka = mycket jobb. Om folk inte har förstått det än så jobbar jag med fisk. De flesta har säkert uppfattat att det är i Stockholm jag hänger! Så denna vecka, när min syster lämnade huvudstaden för Europas huvdstad, Paris, passade jag på att låna nycklarna till lägenhetenKungsholmen. Så denna vecka bor jag i Stockholm. Väldigt bra då jag jobbade till 23:00 igår!

Allt går bra, men som jag skrivit innan. Jag jobbar långa dagar och har därför inte tid med datorn. Då och då kommer det komma ett smart inlägg. Kanske en ledig dag. Min närmaste sådan är söndagen den 30 mars. Ja, jag kommer vara ledig innan, men inte "datorledig". Jag flyger ner till Skåne på torsdag och sen är det upp i bil till Uppsala och sen den 26 mars blir det operation. Ja, det är inte så allvarligt som det låter. Skära ner till nagelns rot, klippa hela sidan och sen sy med en 7-8 stygn. Lätt som en plätt med lokalbedövning!


Till dess, allt som vanligt för en riktigt "Stockholmska". En gås på axlarna (lånad av systern, då gud bestämnde sig för att bajsa snö på oss), ridstövlar på fötter, väskan på armen och en chailatte (ska egentligen vara "kaffelatte") i rosa "take-it-with-you"-kopp i handen. Jag trivs som fisken i disken och känner verkligen att jag har gjort rätt som flyttat 70 mil uppåt.


/Katarina, this is my life as a fish in the big city

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0