Viktigt att läsa

Sitter i skolan och borde plugga. Dock har jag nu bestämt att jag ska ta min gula fula cykel och bege mig hemmåt. Jag orkar inte mer då jag är trött och hungrig. Har varit lite dum och inte suttit HELA dagen utan jag började ungefär vid 13:00 och haft totalt 40 minuters paus. Dumma dumma mig som inte plugga så mycket som jag borde. Jag tror det blir lite plugg inatt när jag kommer hem, 22:30-01:00 låter perfekt!

Idag fick jag mina solglasögon från Stella Kei. Helt underbar och grym service med endast EN dags leverans. Tyvärr passade de inte till mitt meetball-face så jag ska beställa den andra modellen och se om de sitter fint på näsan. Tyvärr verkar det inte som vip-koden fungerar just nu!

Min farmor hade cancer när jag var liten. Hon tappade allt hår och hade peruk ett tag. Sen började håret växa ut och det var lent som bebishår. Då slutade hon gå med peruk och jag tyckte min farmor var hur häftig som helst. En av mina bästa vänners mamma har haft bröstcancer. Min systers mamma dog i julas av ett återfall av bröstcancer (som sedan spridit sig till HELA kroppen). Min mormor har haft en cancertumör för ca 2 år sedan. Nu för någon vecka sedan fick jag reda på att min kusin har en tumör på Dura mater (hårda hjärnhinnan). Som tur var det ingen cancertumör. Idag fick jag reda på att min gymnasie (favorit-) lärare har cancer i livmodern och de kan inte operera bort mer än de redan har gjort. Jag orkar inte mer. Alla får för i helskotta cancer. Vad är problemet? Jag känner nu att jag verkligen valt rätt linje. Det är jag eller snarare vi som är framtiden. Det är mina kära vänner på biomedicinarprogrammet som kommer lösa detta och är det inte vi, så är det någon annan av oss som kommer fixa det. För nu måste det göras! Skänk pengar för jag är så fruktansvärt trött på cancer nu. Det jobbigaste är att du kan vandra därifrån frisk som en fluga och 17 år senare dör du av ett canceråterfall. Precis vad som hände med min systers mamma. Vi måste göra detta nu, vi måste forska, vi måste tala om det och vi måste måste skänka pengar till cancerforskning. Inte bara rosa bandet, utan blå bandet och barncancerfonden. Ja, det finns många som håller på, men jag vet att det är detta jag vill kämpa för i framtiden.

Ibland kan jag känna att oj, vad roligt det skulle vara att bli läkare och bota någon direkt. Men OJ, vad mycket roligare det är att hjälpa folk långsiktigt!!!!!!! Jag har valt rätt, jag har verkligen valt rätt!



"Jag känner detta hårt så jag vet att jag finns"
-Timbuktu


/Katarina, skrev ett långt men viktigt inlägg

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nej och usch vad mycket tråkigheter!
Hemskt att tänka på hur mycket olycka denna sjukdom sprider, men det är även nyttigt då man får perspektiv på sin tillvaro.
Hoppas din kommande tenta går bra!

2007-05-31 @ 09:38:24
URL: http://ingrid87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0