Pizza med buljong

DegenGod mat kan faktiskt också vara "nyttig". Egentligen HATAR jag det ordet men okej: GOD mat, måste inte vara onyttigt kan jag skriva istället. Idag åt jag buljong till lunch. Men istället för att dricka lite buljong lade jag i frysta ärtor, broccoli, spenat och köttbullar. Kokade upp och vips så hade jag istället en köttbulls- och grönsaks soppa som faktiskt är riktigt god. Jag åt ett ägg och en knäckemacka till. Hur gott som helst!

Även pizza kan faktiskt göras bättre. Jag brukar göra pizza på endast fullkornsmjöl och sen istället för att ha korv och feta saker på kan man ha majs, broccoli, sparris, zucchini och andra grönsaker. Osten kan dessutom bytas ut mot ost med låg fetthalt. Annars kan osten skippas!




/Katarina, tänkte dela med sig

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0