Drömmen som en bubbla

glaset i handenDe senaste två veckorna har mitt liv i Uppsala inte sett ut som det gjorde i början, när jag flyttade hit. Den största anledningen till detta är helt klart CJ. 

Fram till dess att jag träffade honom, hade jag BARA varit på nationerna och festat. Okej, jag hade varit på Fredmans i en timme för att titta på när Joel och hans band spelade. Men annars var jag en sann nationstjej
Sen jag träffade CJ har jag gjort några besök på Escobar för att dricka Fishermans, varje kväll har i stort sett avslutats med Birger Jarl och igår var jag för första gången på Platina. Iofs var vi bara där och tog ett glas vin men det var ändå att vi var ute, utan att vara på nationerna (trots att vi såg Gotlands från där vi satt).

Jag tycker det är trevligt att träffa annat folk än studenter (ja, det finns studenter där också men...!) och se lite mer av Uppsala. Om detta skrev en tjej, AnnaMaria Olsson, om i tidningen Fredag som ges ut av i UNT och hennes kolumn stämmer verkligen. Ibland kan det vara värt att betala några kronor (50%) extra för en drink för att få "det där".

Men snart kommer det komma ett brev från SEB där det står, Du har -237 458 kronor på konto 5589-00687997 och bör åtgärda detta snarast, annars ligger räntan på 34 895%.
 
Då är det slut med rosévinSaluhallen, taxiresor, bowling på Bowlaget, drinkar på Birger jarl och allt annat som har kostat mig de senaste 2 veckorna.  Då står jag där fattig och drömmen om att en gång varit den som satt nere vid Fyrisån på Saluhallens uteservering och drack rosévin i goda vänners sällskap, såg de snygga killarna i trenchcoat fladdra förbi och hörde vattnet skvalpa i ån är då långt långt borta!



/Katarina, lever i bubblan. Var lever ni?

Kommentarer
Postat av: Carl-Johan

Ja, usch för breven från bankerna o såna. Jag har ju min CSN-skuld :( minns inte exakt på kronan hur mkt det är men 170-180 tusen är det :(

2007-05-20 @ 22:50:29
URL: http://my.opera.com/cjeelde
Postat av: Katta

Re Carl-Johan: Brevet var ett skämt :)

2007-05-21 @ 21:47:38
URL: http://shoeholic.blogg.se
Postat av: Carl-Johan

Hihi :) Ja, jag förstod att det var ett skämt :) Men jag vet ju hur det känns med såna typer av brev. Och räkningar *rysningar* :( Men 170-180 tusen i skuld till CSN har jag :D

2007-05-23 @ 11:19:32
URL: http://my.opera.com/cjeelde

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0