Min värsta mardröm slog in...

Jag är inofficiellt och officiellt så fruktansvärt rädd för spindlar att jag kan frysa om jag ser en spindel. Det har dessutom bara blivit värre sedan jag flyttade till Uppsala eftersom jag, ”peppar, peppar ta i trä”, bara har sett EN enda spindel i min lägenhet. Den var iofs en av de största jag någonsin sett, men trots endast EN! Klockan var 02:05 och jag hade precis kommit hem från krogen och lade mig i min säng. Tittade upp och precis ovanför mitt huvud, precis som den skulle hoppa ner i mitt huvud satt typ värdens gigantiskaste korsspindel. Jag höll på att smälla av. Jag vill ju inte skrämma den så att den försvann men samtidigt kunde jag inte röra mig. Jag ringde P och halvt grät i telefonen. Jag bad honom att komma hit för jag var verkligen LIVRÄDD. Han hade ingen lust att klä på sig kl 02:17 och gå till mig för en spindel. Jag var mållös och ringde mamma, 70 mil från Uppsala och STORGRÄT. Jag visste verkligen INTE vad jag skulle göra. Så tillslut har mamma lugnat ned mig och jag klarar av att kasta en tung bok på spindeln så att den dör. Jag lägger på med mamma och 1 minut senare ringer P och säger ”kan du komma ner och öppna, jag ska döda spindeln baby”. Väldigt gulligt av honom men han hörde väl att jag höll på att hoppa ut från balkongen eller liknande.

 

Anledningen till jag är såhär rädd, eller att det har blivit så upptrappat är av en händelse i sommar när mina föräldrar var bortresta och jag ringde Anticimex.


När jag skulle bädda mamma och pappas säng flyger en spindel (relativt stor) ner från taket och landar i sängen. Så jag blir tvungen att döda den. Två minuter senare lyfter jag min tröja från golvet så är där en likadan spindel, under tröjan. Dödar den!


Jag lägger mig i mammas och pappas säng och tittar på film när jag känner hur jag har en tråd på ryggen, precis vid byxlinningen. Jag tar tråden och försöker snurra ihop den med fingrarna så jag ska kunna kasta den på golvet, den fungerar ej. Så efter några sekunder tittar jag på mina fingrar och jo, jag håller i en stor svart spindel.


Inte nog med det så hittar jag den resterande vecka tre likadana spindlar till.


Efter denna vecka blev min spindelskräck bara värre och nu är jag så fruktansvärt rädd.

 

Nu till anledningen av inlägget: Min syster som har värre fobi än vad jag har för spindlar, beställde två spindelskrämmare till sig själv och passade på att skicka efter en till mig också. Så idag fick jag den. I beskrivningen stod det att man skulle ha ett fönster öppet när man använde den så att spindlarna kunde springa ut, men det betyder att spindlarna kommer att komma fram och det VÅGAR jag INTE. Därför ska jag sätta i den imorgon innan jag åker så att jag inte behöver se dem när jag är i Oslo. Finns det spindelgift?





/Katarina, har en fobi som jag borde få hjälp med!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Du är inte ensam!
Jag håller på att krevera just nu. Hela vår balkong är invaderad av korsspindlar. Förra hösten såg jag bara en (stor) men nu är det tre stycken... och vi hittade en inne också, som var stor...
Jag bara ryser vid tanken på dem. :(

2007-06-08 @ 21:22:19
URL: http://manulog.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0