Ikea, vår & redecoration

Enligt meterologerna lider vintern mot vår. Nere i södra Sverige har de redan vår. Här uppåt skvallrar fåglarna om våren. Meterologerna kvittrar om att våren officiellt kommer till Uppsala den 22 mars. UNDERBART! Endast 15 dagar kvar och 3 dagar innan studiebidraget. Halleluja, nu får man användning för sin speciella vinterjacksgalje till vinden. För där ska min älskade jacka hänga. On the roof behind lock!

När vårkänslorna kryper närmre inpå vill man tillbringa mer tid ute. Därför ska jag göra ett vårbesök på Ikea. Insåg att det inte bara kommer hamna solstolar, parasoll och sugrör i shoppingkorgen utan hela lägenheten ska få en lite redecorate. Här är min inköpslista och förklaring på vad som ska hända efter nästa Ikeabesök.

Vi börjar i badrummet tycker jag. Där har jag nu ett badrumsskåp som är helt okej. Inte skabbigt, knappt använt, bra spegel och lampa. Men VARFÖR VARA NÖJD? Hittade ett med helspegeldörrar som passar mig mycket mer i smaken. Passar bättre till min enkla, cleana stil i badrummet och de vita sidorna passar bra till mitt kakel. Mitt höga badrumsskåp där jag förvara allt från bindor till smink och badhanddukar är riktigt snyggt med sina björkdörrar. Dock känner jag lite oordning bland sminket och tänkte inhandla lådor med fack speciellt utvecklade för sminkborstar, nagellack och ögonskuggsburkar.

Hallfixering litenVidare till hallen som ligger precis utanför min badrummet. Där vill jag ta bort min vita korgstol som numera mer är klädavlastning än stol och som jag hellre har på vinden. Istället för stolen vill jag ha in en fräsch byrå i ek som matchar min ekparkett. Bra att få bort korglådorna med mössor och vantar på hatthyllan och skitet ner i byrån istället. Dessutom tänkte jag ha nedersta lådan med underkläder så får jag två lådor extra i garderoben till alla mina tights, skärp och sidenband som sväller över. Till hallen ska jag även köpa en stålvajer med klämmor till och göra en hemlis i taket. Där ska my precious få finnas.


På balkongen, ska det göra mest. Jag ska försöka få med mina grannarpå att jag får lägga träpallar så att man inte behöver gå på betongen. Jag delar balkongen med grannarna på min våning (vilket inte är så många). Sen ska jag köpa en solstol, där jag kan spendera mina timmar framför kurslitteraturen. Även ett bord ska få komma ut dit. Ska det bli ett bord som hängs på räcket eller ett som matchar stolarna återstår att se. Minigrillen och isglassformarna är HELT perfekta till la balkonga.

Sen kommer det nog hamna lite mer i korgen. En ny ugnsform eftersom min gamla sprack igår. Några ljusstakar i spegelglas som är fina att ha många av eftersom de är i olika längd. Ljus- och servettlagret ska fyllas på. Se MÅSTE jag ha ett nytt soffbord och jag gillade detta som även kan fungera som förvaring för en kudde och ett täcke. Dock ska det isf målas eller oljas in så att det matchar min ekparkett. Vill egentligen ha ett bord i tik men hittar inte just mitt drömbord!





/Katarina, fått en megafinne vid näsan, wow!

Kommentarer
Postat av: carro

tack !:) har försökt kommentera på nya inläggen men det går inte?:/

2007-05-05 @ 00:38:54
URL: http://lovelyc.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0