Förändringarnas dag

Lika ofta som vädret ändrades idag ändrades mitt humör. Det var svårt att stiga upp imorse. Var lite ledsen för morfar. Det började snöa ute och jag träffade Elin påväg till skolan och mitt humör höjdes därmed.

En föreläsning, lite läsning om näsan och respirationssystemet (jag har duggan kvar eftersom jag var sjuk), lunch med ugnspannkaka och mer läsning. Hämtade ut mer medicin och åkte sedan till läkaren. Mitt humör gick verkligen nedåt och jag blev lite sur men ändrades på en timme och jag var glad när jag cyklade hem. Solen sken ju!

Väl hemma kollade jag upp biljetter till Oslo. Ska kanske och hälsa på syster den 30 mars (annars kommer hon hit). Avbokade min biljett till Skåne i påsk. Bokade om till en tidigare FLYGBILJETT istället. Morfars begravning är den 5 april så jag måste åka hem 4 april istället. Karro msn:ade mig och vi tog en promenix ner till Akkis. Väl där kände vi för vars en spruta och denna gång fick det bli den 3:dje Hepatit B sprutan. Var sådär lagom svidig och den manliga sjuksköterskan lagom töntig och lagom söt.


Karro går in i sprutrummet till den manliga 25-åriga sjuksköterskan och sätter sig ner i stolen:
25MS -Har du gjort detta förut?
K (lite ifrågasättande) -ehhh.... ja. Har du?
25MS -Ja, en miljon gånger
Vad är det för fråga när man precis har lämnat fram ett papper om att de två första sprutorna redan är tagna?!

Till mat blev det risotto med stekt kyckling och avokado (2 om dagen är bra för magen) med keso. Till efterrätt blev det keso med lingonsylt. Hur gott som helst!

Ps. Vad söt den lilla gotländska grisen är i Abbas reklam
Ps2. Nya bilder från Mars upplagda på min Pixbox
Ps3. Keso med mosad banan eller keso med äpplemos är också hur gott som helst.




/Katarina, har haft en relativt bra dag

Kommentarer
Postat av: sofia

söt klänning o keson ser god ut :)

2007-03-19 @ 23:44:26
URL: http://mayflower.webblogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0